onsdag, april 30, 2008

Filmnyheterna ger recept på Kioskvältare

ÄNTLIGEN FÅR VI VETA

Pigga sajten FILMNYHETERNA.SE >> har gjort ett djupdyk i hur man tillverkar kioskvältare. Inte helt orelevant när branschen nu enats om devisen "Färre och Bättre" när det gäller produktion av svensk filmdramatik.

Det filmnyheternas Fredrik Zillén gjort är att studera facit. Han har analyserat de tjugo mest säljande filmerna från 1993 och drar slutsatser om vad det är som går hem i de breda folklagren. Med den makt producenterna har fått i dagens system är det bara att se och lära. För vem fan vågar säga nej till ett kioskvältarkoncept?

Visst är det en helt oslagbar idé. Nu kan både vi kreatörer och filminstitutets konsulenter äntligen slippa slösa tid åt en massa konstnärliga idéer som ändå inte går att genomföra i brist på gehör. Bra jobbat filmnyheterna.

Läs artikeln : Så gör du en publiksuccé! >>


© adastra media


Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer :